måndag 10 januari 2011

Min första jul!

Helgerna är över, vardagen är tillbaka och kylan har äntligen släppt lite av sitt järngrepp om oss! Min första jul är firad hemma hos Mormor & Morfar med hela familjen (sååå roligt när massa folk och barn är samlade). Julskinkan fick vara ifred men några köttbullar hann jag däremot knycka från köksbänken när Mormor inte hade "huvudet på skaft". Just nu går jag därför under epitetet "tjuven". Tjuvar gör jag och allt annat tänkvärt hyss också. Finns det något roligare än att utmana och trotsa allt som jag en gång kunnat och fått tillsagt? Matte påstår att vara min förare just nu kräver all energi i världen...så det är nog därför som jag också vinner en och annan gång och blir lite bortskämd (inte så lite heller en del gånger om vi ska vara helt ärliga). Här får ni se bilder från min julafton. Jag fick också paket av tomten, vilket jag öppnade direkt och sedan roade mig med resten av kvällen...ett smaskigt ben! På bilden nedan ser vi delar av familjen samlad för tomtens (som allt var en kul figur) julklappsutdelning. Och ni ser väl var jag bänkat mig? Kloss i Matte som vanligt!! :))
Foto:Ann-Jeanette Johansson

2 kommentarer:

  1. Alltid så kul att läsa om dig, dina busiga påhitt,och titta på dina bilder! Du blir finare och finare för varje dag som går. När det gäller dina hyss som att tjuva kan du säga till din Mamma att dina syskon just nu är likadana! Man kan inte ha nåt framme på köksbänken, för så fort man går därifrån, det är som trolleri, putsväg BORTA, och oskyldiga blickar från alla håll efteråt!! Tack så mycket för Era Jul hälsningar! Kortet var mycket fint, så strulet med folk och maskiner spelar ingen roll; det var värt att vänta på det :-) Ha det så bra så länge och alla hälsar, speciellt Samba och Tequila!! Marie

    SvaraRadera
  2. Saknar dig carmen..kram Hans

    SvaraRadera