onsdag 29 december 2010

Kyliga mellandagar


Carmen 8 månader
Kylan fortsätter att hålla i sig hos oss i Norr. Julen och mellandagarna har hittils inte bjudit på en enda promenad över -25 strecket. De senaste två dagarna har vi roat oss med att springa lös ute på isen i -32.9 grader (för att få så mycket rörelse som möjligt på så kort tid som möjligt). Matte har nog dock lyckats härda mig för ut går jag och springer glatt gör jag men det får förstås gärna bli varmare. Norrlands iskyla just nu och aktiveringsbehovet av en sprallig Setterflicka som jag går just nu inte så bra ihop. Tur att det är skönt att mysa i soffan och jaga katterna inomhus också!

Idag bjuder vi på bilder från förra veckan, dagarna före jul. Vi var ute och busade med min kompis Riki, som älskar vinter och kyla draghund som han är (när han drar sin Matte på spark har jag aldrig en chans att hinna med)..stackars fotograf Katarina fick frysa rejält om fingrarna i -27 grader. På bilden nedan är även jag lite frostbiten och efter 15 min gick vi in igen.

Så här ser man ut när Riki snöbadat mig...


1 kommentar:

  1. Hej Carmen!
    Vad härligt att läsa om era äventyr i norr, o så fina bilder på både dig o landskapet! Jag hoppas vi får träffa dig på nästa valpträff istället, det kanske blir till våren. En av era systrar, Lillis, har bytt ägare o bor nu hos ett par som ofta rastar henne där jag o Paco brukar vara. De har sååå roligt tillsammans.
    Ha ett riktigt gott nytt år, o hälsa din matte!
    Kram från Mia o Paco

    SvaraRadera