söndag 15 augusti 2010

KÄNDISmagnet!

Idag har jag fått följa med Matte till hennes arbetsplats. När planerna såg annorlunda ut för vår del bytte Matte en arbetshelg så nu var det dags att jobba tillbaka till Mattes kollega. Vi anpassar oss alltid till nya planer, Matte packade in mig och sig och så åkte vi till jobbet.

Lyckligtvis ingår det mycket utetid på Mattes jobb så det blir mycket lek. När det var dags för lunch begav vi oss ut på byn för att äta på vårt lilla torg tillsammans med Mattes kollega. Matte beställde och bänkade oss vid ett bord. Jag å min sida spanade på "pippis", bilar, mopeder och folk i massor som jag inte ser så mycket av hemma på vår gård. Mitt i allt fick jag syn på vad som verkade vara en trevlig figur..som dessutom hade med sig barn till min stora lycka! Jag bestämde mig för att charma dem båda och ingen går säker för min charm vill jag lova. Den intressanta figuren och barnet stannade givetvis...och jag blev så nöjd. Det skulle dock snabbt visa sig att Matte blivit ännu nöjdare då jag charmat fast självaste Peter Stormare, en av Mattes favoritskådisar. (Stormare samt en rad andra kändisar är i Överkalix för att spela in Jägarna 2). Det pratades och pratades och pratades och att de tyckte jag var en såååå vacker hund som glänste som glöd i solen!

Aldrig har Matte blivit så glad för en promenad och aldrig har jag fått så mycket berömm för att ha stannat en människa på gatan! ;)

2 kommentarer: