söndag 1 augusti 2010

Sjukstuga! :(

Idag är vi inte alls nöjda och glada hemma hos oss. Morgonen började bra med spring i trägården hemma hos Mormor & Morfar som åkt på semester. Vi är där och sköter om Ayjo och de två katterna när de är borta.

Efter att vi kommit hem och varit på vår ängsrunda med dagens bad så blev min lilla mage sämre & sämre. Jag ränner runt runt runt på gården i vad Matte kallar "Skitpositionen" och gnyr och gör allt jag kan för att få bli av med innehållet i magen (månne om det är Sorkskelettet som är lite svårsmält?). Jag som annars alltid sköter nr. 2 i utkanten av gården bryr mig inte längre om var det hamnar. Jag är trött och hängig och dricker också väldigt dåligt nu. Matte "pillar" mig där bak med toapapper hela tiden vilket gjort att jag nu drar mig undan och sover i hallen. Matte blev såååå rädd och nervös att hon både hunnit ringa min Kennelmatte Wanja, Husse & Moster. Jag har hört Matte berätta att det före mig fanns en liten Bichon Frisé hemma hos oss som Morfar en gång fick köra i ilfart till närmsta Djursjukhus (12 mil bort) då han hade diaree och kräktes så mycket & länge att han höll på att torka bort. Så farligt är det inte än men visst är det tråkigt att behöva ligga så här och att ha Matte oroandes. Nu kokar Matte en form av Vätskeersättning jag ska få dricka och så blir jag helt utan mat i 24 h. Jag har dock försökt visa mig friskare genom att slicka på mitt tuggben och gnaga på en pinne, allt för att jag inte ska bli utan middag, men Matte tar allt ifrån mig.

Ifall det finns fler som råkar läsa här och drabbas av samma symtom som mig delar vi med oss av veterinärernas behandlingstips: http://www.veth.se/file_download.php?file=31026. Här finns hjälp & råd att få när magsjukan slår till!

Tack Snälla KennelMatte Marie för din kommentar. Vi saknar Er Alla! Du skulle sett idag när jag la mig tillrätta på gården för att sola lite, jag såg precis ut som Samba & Chiquita brukar göra när de lägger sig ute och solar sig hemma hos er!

Nästa gång berättar jag om hur Matte rådde bot på mina galna "Setterryck" på kvällarna med hjälp av Wanja!
KRAM på er.

1 kommentar: