lördag 14 augusti 2010

Lik min mor

Äpplet faller inte långt från trädet. Likt min mor dricker jag nu vatten ur skålen med näsan under vattenytan och blåser bubblor med näsborrarna. Det är så roligt. När vi går till älven och badar väntar jag alltid på att Matte ska hålla en godis några cm under vattenytan som jag "dyker" efter innan jag är nöjd. Annars doppar jag alltid huvudet i alla fall.

Värre går det med maten nu. Det har lixom aldrig blivit någon spurt efter magsjukan. Jag tar några tuggor eller oftast ingenting. Om Matte sitter brevid och ger maten ur handen äter jag oftast men inte alltid då heller. Jag har nog blivit lite bäbis igen...men nu försöker Matte med att inte truga så idag har jag inte ätit alls.

Jag har också varit på en lång utflykt. Till Umeå tur och retur på samma dag. 80 mil i ett svep och jag låg snäll som en prinsessa på min fäll hela tiden. Vi besökte flera olika konstiga ställen med en massa massa bilar. Till slut valde Matte den vi skulle ta med oss hem och så fick jag min nya "spaningsplats" i en combi.

2 kommentarer:

  1. Vad stolt man blir som uppfödare när de absolut bästa egenskaperna från mamman nedärvs :-)))

    SvaraRadera