fredag 9 juli 2010

En solig julikväll



Jag och Min Matte 10 veckor gammal på vår äng. Foto: Katarina Nilsson
En alldeles vindstilla kväll vid 22.00 gick vi ut; jag, Matte och Katarina. Oj vad mycket mygg det fanns men med bästa bushumöret fanns det mycket energi för att springa, jaga och leka.
Katarina är superduktig fotograf, tyvärr höll myggen på att äta upp både henne och Matte så denna gång orkade vi inte stå i så länge (Matte orkade inte tjaffsa både med mig och myggen för att få fina uppställningsbilder, mycket roligare för mig så klart att kameran fick gå i farten).
Idag har jag sovit sista natten hos min barnvakt, Matte är ledig och vi har varit ute på en tidig morgonrunda längs älven. Där träffade jag Elvis, en dvärgcollie pojke. Den roligaste lekkompisen hittils och vi följdes åt hela vägen. Efter maten blev jag så trött att jag bokstavligt vickade omkull i korgen. Men det var det värt, för oj vad kul vi hade!
Matte hälsar att hon tacksamt tar emot tips på bra hjärngymnastik och aktiveringslekar för mig! Det gör jag också, jag älskar när jag får använda huvudet!

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder av en kanonfotograf...Kram Hans i GBG

    SvaraRadera
  2. Saknar Gabbis djurhus....och självklart själva matte...Puss//Hans

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är matte till "grön hane", vi kallar honom för Paco o bor i Malmö. Jättekul att läsa om era äventyr, jag känner igen Paco i alla busen som Carmen hittar på! :) /Maria

    SvaraRadera