fredag 23 juli 2010

Sorkjakten fortsätter

Mitt nya hem har under de senaste dagarna visat sig vara ett riktigt sorkparadis! Jag som trodde jag var en lyckans ost av de två sorkar jag skrev om förra gången. Sen dess har Zanzi & Jösse släpat hem hela 5 nya. Matte trodde hon var smart när hon slängde hela bunten ganska långt bort på tomten i en skräphög. Det fick dock Husse snart uppleva att hon inte var. När vi var ute på kvällsrastning hittade jag högen med skräp och därav också sorkarna! Jag satte i mig en hel igen och resten hämtade jag glatt med resultatet att Husse fick tag i dem och slängde dem i tunnan. Under altanen skulle det dock visa sig finnas fler gamla rester, men nu har Husse & Matte byggt igen mellanrummet, så varken jag eller katterna tar oss dit under längre. Matte håller ett vakande öga på hela tomten och slänger allt som kan mumsas på...typiskt!

Igår hade vi en grå och blöt dag hos oss. Jag & Matte passade då på att roa oss ute när det inte var så förfärligt varmt. Hela min middag fick jag utplacerad i gräset och fick sedan nosa mig fram till bitarna, det var roligt och oj vad gott det smakade utomhus! Dessutom gömde hon levergodis i en tall under barken och det roade jag mig med att nosa och kraffsa fram. Vi tränade mera på inkallning, sitt, ligg och stanna. Det mesta går toppen men det där med att stanna är jag inte riktigt med på. Nu letar Matte plats på valpkurs om ett tag, oj vad vi längtar till den dagen, att både få träffa kompisar och jobba lite lätt som jag älskar!

Vi blir så glada för era kommentarer och önskar båda att det inte varit så långt till både kennelfamilj o syskon. Tänk vad lätt vi kunnat träffats och leka. Matte säger dock att vi ska åka ner i augusti och jag hoppas då få träffa er. Ni må tro att jag växer så det knakar. Morfar som är älgjägare säger att jag ser ut som en vinglig älgkalv med mina långa ben som inte alltid är så lätt att styra. Nu vankas det pysseltimma med klor och sax (o så ska Matte mäta mig) igen (skit oxå)...lyllos mina syskon hos dig Wanja som får bo i en stor flock så det inte finns lika mycket tid att "pina" dem ;).

Matte påstår att mitt bitande är värre än någonsin igen...har ni något tips på detta? vattensprutan säger hon funkar men den är ju lite besvärlig att ha med sig överallt!

1 kommentar:

  1. Ik ga nu Holland // omhelzing Hans

    mis je

    detta är flamländska...:)

    SvaraRadera